Zapalovací svíčka NGK V-Line 15 (ZGR5A) - BMW
Výrobce: | NGK | |
Katalogové číslo: | NGK>V-LINE15 | |
Dostupnost: | SKLADEM | |
k odeslání | zítra | |
Most | zítra | |
Plzeň | 27.12.2024 | |
Praha 9 | 27.12.2024 | |
Záruka: | 2 roky |
Popis zboží:
Zapalovací svíčka NGK V-Line 15 (ZGR5A) - BMW
Rozměr klíče: | 20,8 mm |
Velikost závitu: | M14 x 1,25 |
Průměr vlákna [mm]: | 19,0 |
Zapalovací svíčka: | odšroubovatelná SAE-koncovka |
Zapalovací svíčka: | Nikl - střední elektroda |
Zapalovací svíčka: | Vnější elektroda |
Zapalovací svíčka: | odrušeno, 5 kOhm |
Zapalovací svíčka: | s plochým těsnicím sedlem |
Umístění jiskry [mm]: | 5,0 |
Zapalovací svíčky NGK V-Line
Zapalovací svíčky NGK V-Line mají na střední elektrodě tvar písmene "V". Tento tvar upravuje směr zážehu jiskry od střední elektrody k boční elektrodě po okraji, tím dochází k rychlejšímu zažehnutí připravené směsi a k dokonalému zhoření celé směsi paliva za určenou pracovní dobu motoru.
Zapalovací svíčky NGK
Vysokonapěťová zapalovací svíčka NGK je velmi náročnou částí zapalovací soustavy. Zasahuje do spalovacího prostoru motoru a pracuje ve velmi náročných podmínkách, při rychlém střídání teplot od 60 do 2000 až 2500 °C a tlacích až 5900 kPa. Zapalovací svíčky NGK snáší velké teplotní spády, odolávají chemicky agresivnímu prostředí a izolátor snáší bez poškození napěťové rázy až 25 kV. Elektrody se vyrábějí ze slitin niklu, kreré jsou legovány přísadami manganu, křemíku, chromu, titanu a hliníku. NGk svíčky mají jadřinec elektrody z vysoce kvalitní mědi. Pro namáhavé podmínky provozu se místo slitin niklu používá wolfram, platina a slitin iridia. Střední elektroda obsahuje často stříbro. Elektrody a poloha jiskřiště jsou různě uspořádany. svicky Izolátor je nejdůležitější a nejnáročnější částí zapalovací svíčky. Izolátor NGK zaručuje vysokou pevnost, vzhledem k jeho namáhání i bezpečného utěsnění v pouzdře svíčky. Izolátor má velice dobré izolační vlastnosti, které se nezhoršují ani při vysokých teplotách. Chemicky odolává proti působení látek obsažených v palivu a proti látkám vznikajícím při spalování. Velký význam u zapalovacích svíček je tepelná vodivost materiálu a její závislost na teplotě. Provozní teplota špičky izolátoru se má pohybovat v rozmezí 400 až 800°C. Teplota se musí pohybovat nad 400°C, aby docházelo k dokonalému shoření úsady na izolátoru. Teplota 800°C je spodní mez teplot, při níž se palivová směs již vznítí, příjde-li do styku s teplým povrchem. Pro běžná paliva je tato hodnota v rozmezí 820 až 1 000°C. Schopnost zapalovací svíčky snášet určité tepelné zatížení bez samozápalů vyjadřuje tepelná hodnota zapalovací svíčky. Tepelná hodnota je vyjádřena číslem od 0 do 9. Proto je důležité dodržovat vhodný typ zapalovací svíčky pro určitý motor předpisem výrobce (automobilu nebo zapalovacích svíček).
OEM kódy
09482-00362 | 09482-00452 | 1A08-18-110 |
98079-5585V | 98079-5587V |
Určeno pro vozidla
BERTONE FREECLIMBER, 2.0 Cat [95kW, 1991ccm] |
BERTONE FREECLIMBER, 2.0 [95kW, 1991ccm] |
BERTONE FREECLIMBER, 2.7 [95kW, 2693ccm] |
BMW 3 (E30), 320 i [95kW, 1990ccm] |
BMW 3 (E30), 325 e 2.7 [90kW, 2693ccm] |
BMW 3 (E30), 325 e 2.7 [95kW, 2693ccm] |
BMW 3 (E30), 325 i X [125kW, 2494ccm] |
BMW 3 (E30), 325 i [125kW, 2494ccm] |
BMW 3 (E30), 325 i [126kW, 2494ccm] |
BMW 3 Kabriolet (E30), 320 i [95kW, 1990ccm] |
BMW 3 Kabriolet (E30), 325 i [125kW, 2494ccm] |
BMW 3 Kabriolet (E30), 325 i [126kW, 2494ccm] |
BMW 3 Touring (E30), 320 i [95kW, 1991ccm] |
BMW 3 Touring (E30), 325 i X [125kW, 2494ccm] |
BMW 3 Touring (E30), 325 i [125kW, 2494ccm] |
BMW 5 (E28), 520 i [95kW, 1990ccm] |
BMW 5 (E28), 525 e [90kW, 2693ccm] |
BMW 5 (E28), 525 e [92kW, 2693ccm] |
BMW 5 (E28), 535 i, M 535 i [136kW, 3430ccm] |
BMW 5 (E28), 535 i, M 535 i [141kW, 3430ccm] |
BMW 5 (E34), 520 i [95kW, 1990ccm] |
BMW 5 (E34), 525 i [125kW, 2494ccm] |
BMW 5 (E34), 530 i [138kW, 2986ccm] |
BMW 5 (E34), 535 i [155kW, 3430ccm] |
BMW 6 (E24), 635 CSi [136kW, 3430ccm] |
BMW 6 (E24), 635 CSi [141kW, 3430ccm] |
BMW 6 (E24), 635 CSi [155kW, 3430ccm] |
BMW 7 (E23), 735 i [136kW, 3430ccm] |
BMW 7 (E23), 735 i [141kW, 3430ccm] |
BMW 7 (E32), 730 i, iL [138kW, 2986ccm] |
BMW 7 (E32), 730 i, iL [145kW, 2986ccm] |
BMW 7 (E32), 735 i, iL [155kW, 3430ccm] |
BMW 7 (E32), 735 i, iL [162kW, 3430ccm] |
BMW Z1 Roadster, 2.5 [125kW, 2494ccm] |